Essies-Culinaria-OERsterk-Coach-Apeldoorn-acai-bowl

Wist je dat acai bessen populair zijn vanwege hun antioxidanten (en smaak natuurlijk)? Ze staan zelfs op de 7e plaats in de top100 van voedingsmiddelen met de meeste oxidanten. Dat is nog eens een goede start van de dag! De kokosmelk zorgt voor gezonde vetten en zorgen voor een goede verzadiging. En met de rode biet heb je gelijk al je eerste groente te pakken voor de dag, hoppa!

Acai bessen poeder is verkrijgbaar bij de supermarkt of online, naast gedroogd poeder is acai ook als pulp te koop. Wil je pulp gebruiken (meestal komt dit uit de vriezer), gebruik dan iets minder kokosmelk of voeg wat chiazaden toe. Hierdoor blijft je smoothie dik en romig en voorkom je dat deze wat te waterig wordt.

Acai bowl (2 personen)

400 ml kokosmelk
2 bananen
1 rode biet (gekookt, in stukjes)
1 eetlepel acai bessen poeder
Optioneel: toppings naar keuze, denk aan kokosrasp of snippers, vers fruit, zaden/pitten en noten, cacao nibs enz

Doe alles behalve je toppings in de blender en draai tot een gladde, romige smoothie. Verdeel over 2 kommen en doe de toppings er over heen. Eet smakelijk!

Geniet van je dag vandaag!

Ben je op zoek naar meer ontbijt inspiratie? Die vindt je hier!